Polityka RODO i cookies

Polityka prywatności i cookies

 

Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies obowiązujące w sklepie internetowym aksonet.pl.

Polityka prywatności i cookies – informacje ogólne

 

Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników oraz wykorzystywania plików „cookies” w sklepie internetowym aksonet.pl (dalej jako „Sklep Internetowy”). Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony prywatności osób, których dane dotyczą, i stosuje odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych – w szczególności zabezpiecza dane przed dostępem osób nieupoważnionych, ujawnieniem, utratą, zniszczeniem czy nieuprawnioną modyfikacją, a także przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa.

Usługi i funkcjonalności Sklepu Internetowego nie są kierowane do dzieci poniżej 16. roku życia. Administrator świadomie nie gromadzi danych dotyczących dzieci poniżej 16 lat. Pojęcia pisane wielką literą (np. Klient, Sklep Internetowy) należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w Regulaminie Sklepu.

Administrator danych osobowych i kontakt

 

Administratorem Twoich danych osobowych jest AKSONET Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (adres: ul. Marcelińska 92, 60-324 Poznań), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000031744 (Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS), NIP: 7791026085, REGON: 630572964, kapitał zakładowy: 55 000,00 zł.

W sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych możesz skontaktować się z Administratorem w następujący sposób:

  • Adres e-mail: [email protected]
  • Adres pocztowy: ul. Marcelińska 92, 60-324 Poznań
  • Kontakt telefoniczny: +48 61 862 00 26

Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

 

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach, w odpowiednim zakresie i na wskazanych poniżej podstawach prawnych:

  • Rejestracja konta i podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą – w szczególności założenie Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Przetwarzamy tu dane podane w formularzu rejestracyjnym (adres e-mail, ustanowione hasło, a w przypadku rejestracji poprzez zewnętrzną usługę uwierzytelniającą – także imię i nazwisko). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do utworzenia Konta i obsługi zakupów. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do podjęcia działań przed zawarciem umowy)
  • Świadczenie usług niewymagających założenia Konta (przeglądanie asortymentu, wyszukiwanie produktów) – w tym celu przetwarzamy dane dot. Twojej aktywności w Sklepie, takie jak: informacje o przeglądanych towarach, dane o sesji urządzenia, używany system operacyjny i przeglądarka, lokalizacja, unikalny ID urządzenia, adres IP itp. Przetwarzanie tych danych umożliwia prawidłowe wyświetlanie strony oraz jej dostosowanie do Twoich potrzeb. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora w zapewnieniu poprawnego działania i dostosowania serwisu)
  • Realizacja zamówienia i wykonanie umowy sprzedaży towarów – w celu obsługi złożonego zamówienia (doręczenie zamówionych towarów, płatność, fakturowanie itp.) przetwarzamy dane osobowe podane przy zakupie: imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu, dane płatnicze, a w przypadku złożenia zamówienia po zalogowaniu – również powiązane dane Konta (np. hasło). (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy sprzedaży)
  • Statystyka korzystania ze Sklepu i zapewnienie bezpieczeństwa serwisu – przetwarzamy dane o Twojej aktywności i czasie spędzanym na poszczególnych podstronach Sklepu, historii wyszukiwania, adresie IP, danych o przeglądarce i systemie operacyjnym, itp. Dane te wykorzystywane są do analizy, jak Klienci korzystają ze strony, aby ulepszać jej funkcjonalność, oraz dla celów bezpieczeństwa (monitorowanie ataków, nadużyć). (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora w analityce internetowej i bezpieczeństwie serwisu)
  • Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń – przetwarzamy dane podane przy zakupie towarów lub założeniu Konta oraz inne dane niezbędne do wykazania istnienia roszczenia (np. historyczne transakcje, korespondencja), w razie potrzeby także inne informacje wymagane przepisami prawa, nakazem sądu lub inną procedurą prawną. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora w ustaleniu i ochronie jego praw)
  • Rozpatrywanie reklamacji, skarg i wniosków Klientów – w tym celu przetwarzamy dane podane przez Ciebie w treści reklamacji, skargi lub wniosku (np. dane kontaktowe, okoliczności zgłoszenia) oraz dane dotyczące zamówienia i świadczonej usługi, której dotyczy zgłoszenie, a także załączone dokumenty. Umożliwia to obsługę zgłoszenia i udzielenie odpowiedzi. (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązków prawnych sprzedawcy, m.in. z prawa konsumenckiego, a częściowo art. 6 ust. 1 lit. b RODO – wykonanie umowy w zakresie rękojmi/gwarancji)
  • Marketing własnych produktów i usług oraz remarketing – w tym celu przetwarzamy dane podane przy założeniu Konta lub dokonaniu zakupów (np. adres e-mail) oraz dane o Twojej aktywności zakupowej i historii przeglądania w Sklepie (m.in. historię zamówień, przeglądane produkty, wyszukiwane frazy, kliknięcia, historię komunikacji z Tobą). Dane te są wykorzystywane do kierowania do Ciebie naszych ofert i treści marketingowych, w tym prezentowania reklam poza naszym serwisem (remarketing). W ramach remarketingu korzystamy z usług zewnętrznych dostawców… Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO; w zakresie wymagającym zgody – po jej uzyskaniu
  • Organizacja konkursów i programów lojalnościowych – jeśli bierzesz udział w konkursie lub programie lojalnościowym, przetwarzamy Twoje dane podane przy rejestracji (np. dane Konta, zgromadzone punkty, zgłoszenia konkursowe)… (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
  • Badanie rynku i opinii – możemy przetwarzać Twoje dane (np. adres e-mail, informacje o dokonanym zamówieniu)… (Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

Kategorie przetwarzanych danych osobowych

 

W związku z realizacją wyżej wymienionych celów Administrator przetwarza różne kategorie Twoich danych osobowych. W szczególności mogą to być:

  • Dane kontaktowe – takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania/dostawy;
  • Dane dotyczące aktywności w Sklepie – np. historia przeglądania stron i produktów, kliknięcia w linki, wyszukiwane frazy, adres IP, identyfikator urządzenia, dane o przeglądarce i systemie operacyjnym, geolokalizacja;
  • Dane dotyczące zamówień – informacje o złożonych zamówieniach i zakupionych towarach, wybrane sposoby płatności i dostawy, szczegóły płatności (np. numer transakcji, użyta metoda płatności), numer konta bankowego (w razie zwrotu);
  • Dane przekazane w zgłoszeniach (reklamacje, skargi, zapytania) – treść zgłoszenia oraz załączone dokumenty, a także powiązane dane zamówienia lub usługi, której dotyczy zgłoszenie;
  • Dane związane z usługami marketingowymi – informacje o preferencjach i aktywności marketingowej (np. historia otrzymanych newsletterów, udział w promocjach, aktywność w naszych kanałach social media, zgromadzone punkty lojalnościowe itp.).

Dobrowolność podania danych i okres przechowywania

 

Podanie danych osobowych wymaganych w Sklepie (np. podczas rejestracji czy składania zamówienia) jest dobrowolne, jednak niezbędne do świadczenia na Twoją rzecz określonych usług przez Administratora (np. brak adresu dostawy uniemożliwi realizację zamówienia). Każdorazowo zakres wymaganych danych jest wskazany w formularzach Sklepu. Niepodanie tych danych może skutkować brakiem możliwości skorzystania z danej usługi lub sfinalizowania zamówienia.

Twoje dane osobowe przetwarzamy przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów (np. obsługi konta, realizacji zamówień, działań marketingowych) oraz przez czas, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z tymi danymi. Dane będą usunięte lub zanonimizowane (uniemożliwiające identyfikację) w następujących przypadkach:

  • gdy osoba, której dane dotyczą, zwróci się do nas o ich usunięcie albo wycofa udzieloną zgodę w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania była zgoda;
  • gdy osoba, której dane dotyczą, nie podejmuje żadnej aktywności w naszym Sklepie przez okres dłuższy niż 10 lat (np. konto nieaktywne, brak logowań lub zamówień) – w takich przypadkach dane mogą zostać uznane za nieaktualne;
  • gdy uzyskamy informację, że przechowywane dane są nieaktualne lub niedokładne (i nie mamy możliwości sprostowania ich zgodnie z aktualnym stanem).

Niezależnie od powyższych zasad, niektóre kategorie danych możemy przechowywać przez dodatkowy, ograniczony czas – wyłącznie dla celów dochodowych, dowodowych lub rozpatrywania reklamacji. Na przykład, podstawowe dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) związane ze świadczoną usługą mogą być przechowywane do 3 lat od zakończenia jej świadczenia dla celów dowodowych (rozpatrywanie ewentualnych reklamacji, skarg lub roszczeń). Dane dotyczące zrealizowanych zamówień towarów oraz usług płatnych (np. historia zakupów, wystawione faktury) przechowujemy przez 5 lat od końca roku dostarczenia zamówienia, zgodnie z obowiązkami prawnymi (m.in. przepisy podatkowe i o rachunkowości).

Dane dotyczące niezalogowanych odwiedzających Sklep (np. cookies zapisane na Twoim urządzeniu) są przechowywane przez czas odpowiadający cyklowi życia tych plików lub do czasu ich usunięcia z przeglądarki przez użytkownika. Szczegóły na ten temat znajdują się w części poświęconej plikom cookies poniżej.

Informujemy również, że niektóre informacje o Twoich preferencjach, aktywnościach w Sklepie i wyborach dotyczących treści marketingowych mogą być wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w celach analitycznych i marketingowych – np. w celu profilowania i oceny potencjalnych zainteresowań zakupowych. Decyzje takie nie wywołują jednak względem Ciebie skutków prawnych ani w podobny sposób istotnie na Ciebie nie wpływają, służą jedynie lepszemu dopasowaniu ofert i komunikacji marketingowej do Twoich potrzeb.

Odbiorcy danych osobowych i transfer poza EOG

 

W związku z prowadzeniem Sklepu Internetowego i realizacją usług Twoje dane osobowe mogą być przekazywane odbiorcom z następujących kategorii:

  • Organy publiczne i władze państwowe – np. prokuratura, Policja, sądy, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), Prezes UOKiK – jeżeli wystąpią do nas z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną;
  • Dostawcy usług dla Administratora – podmioty, z których usług korzystamy przy prowadzeniu Sklepu i realizacji Twoich zamówień… W zależności od charakteru współpracy, podmioty te działają jako podmioty przetwarzające albo odrębni administratorzy – a my przekazujemy im dane tylko w niezbędnym zakresie.

Aktualna lista głównych dostawców usług współpracujących z naszym Sklepem (wraz z wskazaniem czy pełnią rolę podmiotu przetwarzającego czy odrębnego administratora) znajduje się na naszej stronie internetowej pod dedykowanym adresem informacyjnym*. Zapewniamy, że dobieramy naszych partnerów z należytą starannością, zwracając uwagę na przestrzeganie przez nich przepisów o ochronie danych osobowych.

Twoje dane osobowe zasadniczo nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). W pewnych sytuacjach jednak może dojść do transferu danych do państw spoza EOG – dotyczy to w szczególności korzystania z rozwiązań i technologii oferowanych przez naszych zewnętrznych partnerów, takich jak Google czy Meta (Facebook)… Taki transfer danych odbywa się wyłącznie w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia przewidziane przepisami RODO (decyzje stwierdzające odpowiedni stopień ochrony lub standardowe klauzule umowne).

*Przykładowo, do grona naszych głównych dostawców należą obecnie: operatorzy logistyczni (firmy kurierskie i Poczta Polska), operatorzy płatności (np. banki, PayU, Przelewy24), dostawca oprogramowania sklepu (Shoper), dostawcy narzędzi analitycznych i marketingowych (Google, Meta/Facebook, Ceneo, Grupa Okazje) oraz partner zapewniający certyfikat regulaminu i polityki (GP Kancelaria Poniatowska-Maj Strzelec-Gwóźdź sp.p.). Pełna, aktualizowana lista jest dostępna na stronie.

Prawa osoby, której dane dotyczą

 

Na podstawie przepisów RODO przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:

  • Prawo dostępu do danych – otrzymania informacji m.in. czy przetwarzamy Twoje dane oraz uzyskania kopii danych;
  • Prawo sprostowania danych – żądania niezwłocznej korekty danych nieprawidłowych lub uzupełnienia danych brakujących;
  • Prawo usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – żądania usunięcia danych w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
  • Prawo ograniczenia przetwarzania – w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;
  • Prawo sprzeciwu – wobec przetwarzania w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO, w tym profilowania, oraz wobec marketingu bezpośredniego;
  • Prawo przenoszenia danych – otrzymania danych w ustrukturyzowanym formacie i/lub przesłania ich innemu administratorowi (art. 20 RODO).

Masz również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych była zgoda. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.

Aby skorzystać ze swoich praw, możesz skierować odpowiednie żądanie do Administratora… Na żądanie zareagujemy bez zbędnej zwłoki – maksymalnie w terminie miesiąca od jego otrzymania (z możliwością przedłużenia do dwóch miesięcy w przypadkach z art. 12 ust. 3–4 RODO).

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: … W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

Polityka plików cookies

 

Informacje ogólne: Podczas korzystania ze stron naszego Sklepu Internetowego na Twoim urządzeniu zapisywane są niewielkie pliki tekstowe zwane cookies oraz inne pokrewne technologie (np. local storage, piksele śledzące).

Bezpieczeństwo: Stosowane przez nas cookies są bezpieczne dla Twojego urządzenia i nie zmieniają jego konfiguracji.

Rodzaje plików cookies:

  • Niezbędne (techniczne) – absolutnie wymagane do działania serwisu. Nie możesz ich wyłączyć w ramach funkcjonowania strony.
  • Funkcjonalne – ułatwiają korzystanie z serwisu (zapamiętywanie ustawień, prezentacja certyfikatów zaufania, chat online).
  • Analityczne (statystyczne) – służą analizie sposobu korzystania ze strony (np. Google Analytics).
  • Marketingowe (reklamowe) – do dopasowania reklam, ograniczania ich ekspozycji i mierzenia skuteczności (np. Google Ads, Facebook Pixel).

Cookies podmiotów trzecich:

  • „Solidny Regulamin” – znacznik z serwisu solidnyregulamin.pl (GP Kancelaria Poniatowska-Maj Strzelec-Gwóźdź sp.p.).
  • Google Analytics – usługa Google LLC (USA); stosujemy anonimizację IP.
  • Google Ads / AdSense – do emisji i pomiaru skuteczności reklam (Google LLC).
  • DoubleClick – zarządzanie i dopasowywanie reklam (Google).
  • Meta (Facebook/Instagram)Facebook Pixel i wtyczki społecznościowe (Meta Platforms Ireland/Inc.).
  • Serwisy opinii – np. Ceneo, Grupa Okazje (widgety opinii).
  • Skype (Microsoft) – ikonka/przycisk kontaktu może zapisywać cookies.

Zgoda na cookies: Podczas pierwszej wizyty wyświetlamy baner z możliwością akceptacji wszystkich, ograniczenia do niezbędnych lub dostosowania zgód. Ustawienia możesz później zmienić w stopce („Ustawienia plików cookies”).

Zarządzanie i usuwanie cookies: Możesz zarządzać cookies w ustawieniach przeglądarki (blokowanie, powiadomienia, usuwanie). Ograniczenie cookies może wpłynąć na funkcjonalności Sklepu.

Więcej informacji: Your Online Choices oraz narzędzie Google: https://www.google.com/ads/preferences/.

Podstawa prawna

 
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO), w szczególności art. 6, 7, 12–22, 24, 25, 32 i 44–50
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000)
  • Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne – art. 173 i 174 (Dz.U. 2004 Nr 171 poz. 1800, ze zm.)
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – art. 4, 5 i 10 (Dz.U. 2002 Nr 144 poz. 1204, ze zm.)
  • Wytyczne Europejskiej Rady Ochrony Danych (EDPB) – w szczególności wytyczne 5/2020, 8/2020 oraz 2/2019
  • Rekomendacje i stanowiska Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)

Masz pytania o prywatność lub cookies?

 

Wyjaśnimy podstawy prawne, ustawienia zgód i sposób realizacji Twoich praw (RODO).

📞 Zadzwoń: 61 862 00 26 Napisz do nas

Jesteśmy do Twojej dyspozycji w dni robocze, pon.–pt. w godz. 8:00–16:00.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl